Hvordan kan vi ha så lav pris?
Folk liker å få et inntrykk av megleren før kontrakten underskrives. Det forstår vi godt - men det koster. Svært mye av arbeidsuken til en tradisjonell megler går nemlig med til å reise rundt på befaringer. Og siden mange inviterer både fire og fem meglere på befaring, går mye tid med til arbeid, som ikke gir en krone igjen i høyere pris for deg som skal selge boligen - bare en høyere kostnad som megleren må ta igjen i prisen.
Arbeidsmengden for den enkelte megler går selvfølgelig litt i rykk og napp - og mens den ene sitter og snurrer på stolen, kan hun på pulten ved siden av ha hendene fulle. Det er lite effektivt - og dermed dyrt. Vi skal jobbe himla effektivt. Derfor jobber vi i team og hjelper hverandre med oppgavene. Selv om du selvsagt får en hovedkontakt hos oss, får du et helt team i ryggen - i tillegg lavere pris.
Stive permer, blankt papir og store bilder. Ja visst er det vakkert - men det koster. I en verden hvor vi vet at de aller fleste foretrekker å se boliger på nett, mener vi at det er unødvendig bruk av penger. Derfor lager vi i stedet et digitalt prospekt som blir minst like fint, og mye billigere enn et trykket prospekt.
Det koster å finne den rette kjøperen til et stort hus i en fin gate. Hvis du på en annen side skal selge en toroms eller et rekkehus på et boligfelt, er ofte kjøperne på aktiv leting etter akkurat denne type bolig. Dette gir gode muligheter for å være mer effektiv i markedsføringen, slik at vi ikke bruker en krone for mye.
Misforstå oss rett, vi skal selvfølgelig presentere boligen din på en god og profesjonell måte. Men, dersom boligen din faktisk ikke er enestående og unik, får du lite igjen for at noen sitter timesvis og lager poesi om et helt vanlig kjøkken.
I konseptet til Himla har vi tatt konsekvensen av at megler er best på å selge boligen, å se muligheter og å svare på spørsmål om boligen. Våre undersøkelser viser også at de fleste kjøpere synes det er greiere å forholde seg til en megler på visning, enn å bli vist rundt av eieren selv. Derfor har vi beholdt visningen i vårt fastpriskonsept. Det kan du få mye igjen for.
Våre meglere er håndplukket til det nye konseptet. Det vil si at de både kjenner Bergensmarkedet som sin egen bukselomme, samtidig som de kan det meste om hvordan komme i kontakt med de riktige interessentene i en digital hverdag.