En digital bankhverdag
Vi i Himla mener at du som kunde ikke trenger å komme fysisk på besøk til oss for å få svar på bankrelaterte spørsmål. Vi tenker at du kan mye fra før, og helst vil fikse ting selv i nett- og mobilbank. Du lurer kanskje på hva Himla kan tilby av digitale løsninger, og hvordan vi stiller opp hvis du først trenger hjelp fra oss?

Digitale lånesøknader
Du er kanskje allerede vant til å fikse ting som endring av forfallsdato og belastningskonto i nett- og mobilbank? Himla jobber beinhardt for at flere og flere oppgaver skal kunne automatiseres og gjennomføres digitalt. Vi kan allerede friste med digitale søknadsprosesser for lån og opplåning. Med digitaliseringen gjør vi det blant annet mindre tungvint å skifte bank - du trykker på flytting av lån, og skjermen forteller deg neste steg. Snart kan du også søke om finansieringsbevis i en heldigital søknad. Automatiserte svar er noe av det viktigste vi arbeider med, for å gjøre bankhverdagen mer effektiv for deg. En digitalisert låneprosess er ikke bare mer brukervennlig for deg, men også grundigere og tryggere. Med andre ord: himla mange fluer i en smekk.
- Vi tar ikke imot sensitiv informasjon fra kundene i papirform. Det er mye tryggere å hente inn informasjonen vi trenger digitalt, gjennom Gjeldsregisteret og Altinn. Det er rart å tenke på at det kun er få år siden det var vanlig å samle inn kundens lønnsslipper fysisk, for så å scanne dem inn i banken sine systemer, smiler Marlene Bønes Bertelsen, produkt og forretningsutvikler i Himla.
"
Det er mye tryggere å hente inn informasjonen vi trenger digitalt, gjennom Gjeldsregisteret og Altinn.
Marlene Bønes Bertelsen, produkt og forretningsutvikler i Himla.
Digital signering av dokumenter
Når du har fått svar på den digitale lånesøknaden kan du – når du er klar, signere på 1-2-3 gjennom eSignering. Bruk av BankID gjør signeringen trygg og effektiv, og igjen spares du for unødvendig scanning og sending av dokumenter. Det er med andre ord stor fare for at autografen din får seg en knekk som Himla-kunde.
Digital overtakelse av bolig
Himla Eiendomsmegling var også tidlig ute med digital signering av kjøp- og salgskontrakter gjennom bruk av BankID. Overtakelse av bolig skjer uten megler tilstede, med avhaking og signering gjennom en link som kunden får tilsendt på mobilen.
Hva får du igjen for å fikse det selv?
Digitalisering og standardisering av løsninger gjør at Himla kan levere på pris, både når det gjelder eiendomsmegling og banktjenester. Når løsningene i tillegg er mer sikre, sømløse og effektive, tror vi at Himla kan havne på pallen i mer enn én konkurranse.
Hva hvis du trenger hjelp fra en rådgiver?
Du kan ta kontakt med kundesenteret vårt i åpningstidene:
mandag - fredag 08:00 - 16:00.
Ring kundesenteret vårt på 983 00 000 og tast én for Himla Banktjenester, eller tast tre for et limerick - hvis du er i ekstra godt humør.