Vi kutter all betalt markedsføring og arrangerer “Fargerik November”.
– Markedsbudsjettet vårt går til gjenbruksbutikken Loppeliten. Mange opplever et stort kjøpepress i november. Butikker og kjøpesentre har nattåpent, søndagsåpent og Black Friday. Vi ønsker å ta avstand fra dette materialistiske kjøpepresset og retter heller fokuset mot gjenbruk og menneskene vi har rundt oss.
Inviterer andre til å bli med
Mange opplever et stort kjøpepress i november. Butikker og kjøpesentre har nattåpent, søndagsåpent og Black Friday. Vi inviterer i stedet til å delta på Fargerik November. Vår administrerende direktør Lisbet K. Nærø, er glad for dette initiativet.
– Det å utfordre og jobbe sammen mot å nå FNs bærekraftsmål er viktigere enn noen gang. I rapporten til Circular Norway sies det at 2,4% av norsk økonomi er sirkulær. Vi har et felles ansvar for å sette fokus på gjenbruk.
Fargerik November
Banken lanserer i år “Fargerik November” som en motvekt til Black Friday og tilsvarende tilbudskampanjer. I hele november måned vil det ikke bli brukt en krone på markedsføring.
Det vil likevel bli delt ubetalt innhold i bankens digitale kanaler med tema som “Tips til hjemmelagde julegaver” og informasjon om arrangementet Bærekraft i Bergen – Nattevandring for FNs bærekraftsmål, som avholdes i desember.
"
Sammen kan vi være en positiv motvekt til det store kjøpepresset.
Lisbet K. Nærø
Oppfordrer til gjenbruk
Vi vil gi tilbake til samfunnet og støtte de bedriftene som gjør noe bra for miljøet. Det å rette fokus mot gjenbruk og gjøre andre oppmerksomme på at vi alle kan gjøre ting litt annerledes, er ett av bankens bidrag til å stå imot kjøpepresset.
– Vi oppfordrer flere bedrifter til å bli med på Fargerik November, hvor de også finner gode formål som de kan støtte. Sammen kan vi være en positiv motvekt til det store kjøpepresset, tilføyer Lisbet.
Markedsbudsjettet gis bort
Pengene som spares ved å kutte ut all betalt annonsering gis som gavemidler til Loppeliten. Loppeliten er et gjenbrukskonsept i Fyllingsdalen som tilbyr kjøp og salg av brukte barneklær og utstyr. Konseptet er enkelt for forbrukerne og bra for lommeboken. Man leier en hylleplass i butikken og får kleshenger, prislapp og størrelsesperler når man leverer klesplaggene. Det tilbys også Drop-in for folk som ikke har tid til salg selv, men vil bli kvitt fjellet av barneklær.
– Det betyr mye for oss at Fana Sparebank har valgt å støtte Loppeliten og gi oss disse midlene. Det gleder oss at større aktører ser verdien i gjenbruk! For oss som har hatt en ekstra motbakke i oppstartsfasen gir dette oss både motivasjon og midler til å satse videre, og utvikle konseptet vårt i Bergen! Vi er utrolig takknemlig, sier daglig leder i Loppeliten, Hanne Wollan.
"
Det gleder oss at større aktører ser verdien i gjenbruk!
Daglig leder i Loppeliten, Hanne Wollan.
Himla Eiendomsmegling og annonsering av boligannonser.
Himla Eiendomsmegling er også med på Fargerik November, det betyr at du ikke vil se annonser som promoterer våre eiendomsmeglere og våre produkter og tjenester. Når det gjelder markedsføring av eiendommer vil dette gå som normalt i november, da dette er en tjeneste våre kunder kjøper når de selger boligen gjennom Himla Eiendomsmegling. Denne tjenesten er derfor ikke en del av Fargerik November.