Himla live-streamer renten på boliglånet ditt
Vi i Himla Banktjenester tror at du vil ha en heldigital bank. Vi tror du ønsker at alt som kan skje automatisk – skjer automatisk, og at nett- og mobilbank er de plattformene du vil bruke for å fikse stort og smått. Sist, men ikke minst, så tror vi at du ønsker å vite at du til enhver tid har en god og konkurransedyktig rente på boliglånet. Uten å måtte prute. Her kan du lese mer om hvordan vi får alt dette til!
Vårt kundeløfte er at vi stadig skal kjempe om en plass på pallen over Norges billigste boliglån, ifølge Finansportalen. Med effektiv og bærekraftig bankdrift klarer vi å levere på dette.
Kundene våre forventer å kunne være selvbetjente i banken. Markedet har høye forventninger til sømløse digitale tjenester både på laptop og mobil, og flere er komfortable med å ikke gå fysisk i banken når man trenger hjelp fra en rådgiver. Større grad av selvbetjening og digitalisering åpner opp for at vi kan gi tilbake til kundene våre på andre måter, nemlig ved å tilby et himla billig boliglån.
Du lurer kanskje på hvordan du skal klare å følge med på hvordan vi ligger an, i forhold til konkurrentene?
"
Vi live-streamer renten, og tallene oppdateres hver time.
Håkon, utvikler i Himla
Live-streamer renten på nett og mobil
Du kan til enhver tid sjekke på Himla.no, eller i nett- og mobilbank, hvor Himla står på rentepallen. Men hva er egentlig denne “rentepallen” vi snakker om?
Finansportalen er en tjeneste fra Forbrukerrådet, som hjelper forbrukeren til å ta gode valg i markedet for finansielle tjenester. På finansportalen.no kan du sammenligne alle bankenes priser og sjekke hvem som tilbyr den beste renten.
Ved hjelp av APIer fra Finansportalen, det vil si automatisk uthenting av data, er vi til enhver tid oppdatert på om vi bytter plassering på pallen. Slik kan vi handle kjapt om vi skulle rykke ned, og det beste av alt er at du har tilgang til pallen i mobilbanken din og på hjemmesiden vår, og får de samme oppdateringene i sanntid. Skulle vi rykke ned til fjerdeplass, må vi jobbe for å få orden i sysakene fortere enn svint, for vi vet at du følger med i mobilbanken.
– Vi live-streamer renten, og tallene oppdateres hver time. Så vidt vi vet er det ingen andre som gjør dette, sier Håkon Roald, utvikler og prosjektleder i Himla.
"
Vi må tenke smartere og snu på hver krone
Kristoffer, leder i Himla Banktjenester
Du slipper å prute
Himla Banktjenester gjør med andre ord prutingen for kundene sine. Alle Himla-kunder som får innvilget lån, får den samme, lave renten. En av grunnene til at vi får dette til, er at vi har et absolutt krav om 25% egenkapital.
– Vi må tenke smartere og snu på hver krone, for å sikre at vi kan tilby et svært konkurransedyktig konsept. Vi tar lav risiko, noe som gir kunder som passer innenfor våre rammer, svært gode betingelser, sier Kristoffer Giertsen, daglig leder i Himla Banktjenester.
Effektiv bankdrift er bærekraftig bankdrift
Vi mener at den nøkterne og økonomiske holdningen Himla har til bankdrift, er både fremtidsrettet og bærekraftig. Både banktjenestene og eiendomsavdelingen til Himla gjør administrative oppgaver digitale, samtidig som vi effektiviserer med å ha noen litt firkantede regler som kundene våre må forholde seg til. Når det gjelder banktjenestene har vi dette firkanta kravet om 25 % egenkapital, og når det gjelder eiendomsmegling, som Himla også tilbyr, får du en fast pakke til en pris på 38.000kr.
I tillegg til å kutte kostnader i egen markedsføring, har Himla kuttet ut så godt som alt papirarbeid for kunden. Alle dokumenter signeres med BankID, noe som gjør at kunden står fritt til å signere effektivt når det passer, der det passer. Mindre administrative oppgaver, betyr færre folk på jobb, og enda mer verdi for pengene, for deg som kunde.
Denne forretningsmodellen gjør at vi sparer både miljø, personale, og ikke minst din lommebok.